logo comes
Powrót

Ofertageometria

G-TRUCK

  • COMES G-Truck jest komputerowym przyrządem CCD do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o dmc pow. 3,5, umożliwiającym pomiar samochodów ciężarowych, autobusów, przyczep i naczep, posiadających obręcze w zakresie średnic 11’” do 25” (28”). G-Truck umożliwia pomiar pomiarów pojazdów zarówno dwu- jak i wieloosiowych.
    Urządzenie posiada 2 aktywne głowice pomiarowe.
    COMES G-Truck jest urządzeniem wykonującym pomiary względem osi symetrii ramy pojazdu, która to oś dla pojazdów ciężarowych, autobusów, przyczep i naczep jest podstawowym elementem nośnym ich podwozi.
    Komunikacja głowic z w komputerem oraz zasilanie głowic odbywa się bezprzewodowo.
    Urządzenie posiada certyfikat dopuszczający do stosowania na Stacjach Kontroli Pojazdów.
    COMES G-Truck jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.

    • Kompletne, komputerowe urządzenie CCD do pomiarów geometrii kół i osi pojazdów o dmc pow. 3,5t
    • Głowice pomiarowe wyposażone m.in. w elektroniczne dwuosiowe inklinometry do pomiarów kątów pionowych oraz wysokiej rozdzielczości czujniki/kamery CCD do pomiarów kątów zbieżności.
    • Każdy zespół pomiarowy wyposażony dodatkowo w laser, który pozwala kierować silne i skupione wiązki na ekrany pomiarowe.
    • Akumulatorowe (bezprzewodowe) zasilanie zespołów pomiarowych.
    • Bezprzewodowa komunikacja radiowa między zespołami pomiarowymi i jednostką centralną.
    • Program pomiarowy na PC, wyświetlający na ekranach regulacji parametry mierzone w czasie rzeczywistym, tworzący raporty pomiarowe oraz pozwalający na archiwizację wyników pomiarów.
    • Duża praktyczność urządzenia poprzez możliwość zastosowania przenośnego komputera typu laptop, który zapewnia wizualizację wyników pomiarów w każdym dowolnym miejscu w okolicy badanego pojazdu.
    • Mobilna szafkę umożliwiająca łatwe przemieszczanie urządzenia.
    • Głowice pomiarowy posiadające ergonomiczny uchwyt, ułatwiający montaż i przenoszenie.
    • Możliwość zastosowania nadstawki na monitor.
    • Możliwość użytkowania urządzenia w warsztacie lub Stacji Kontroli Pojazdów.

    COMES G-Truck jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.

    Urządzenie posiada certyfikat ITS (nr Z15/023/23), potwierdzający możliwość stosowania urządzenia na SKP.  

    Urządzenie G-Truck umożliwia pomiar następujących parametrów:

    • zbieżność całkowita
    • zbieżność indywidualna kół
    • kąta pochylenia kół
    • kąta pochylenia osi zwrotnicy dla kół osi przedniej
    • kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy dla kół osi przedniej
    • różnicy kątów skrętu kół dla osi przedniej
    • maksymalnego kąta skrętu kół osi przedniej
    • kąta przesunięcia kół (danej osi) – nieprostopadłości osi kół do osi symetrii ramy
    • kąta nierównoległości osi pojazdu
    • śladowości kół (przestawienia bocznego kół danej osi)
  • Wyposażenie urządzenia COMES G-Truck *Ilość
    Głowice pomiarowe bezprzewodowe z kamerami CCD2
    Moduł sterujący (do współpracy głowic z PC)1
    Uchwyty mocujące głowice na obręczach kół wraz z kompensatorami 2
    Ekrany na koła tylne z zawiesiami 2
    Liniały pomiarowe kompletne 2 kpl
    - Wysięgniki4
    - Łącznik wysięgników 2
    - Ekrany główne4
    - Ekrany zbieżności 2
    Mechanizm samocentrujący 2 kpl
    - Wieszaki pionowe długie z elementami mocującymi do ramy 4
    - Wieszaki pionowe krótkie z elementami mocującymi do ramy 4
    - Wieszaki magnetyczne4
    - Zawiesie do mocowania na naczepie 1
    - Zawiesie do mocowania na przyczepie 1
    Blokada kierownicy1
    Blokada pedału hamulca1
    Obrotnice2
    Płyty wyrównujące pod koła tylne2
    Szafka jezdna1
    Oprogramowanie na PC 1
    Instrukcja obsługi1
    Laptop / zestaw PC1 kpl

    * Wyposażenie zależne od kompletacji / zamówienia

  • Podstawowe zakresy pomiarowe

    ParametrPomiar przy użyciu Zakres pomiarowy
    Zbieżność całkowita Głowice pomiarowe
    Ekrany zbieżności
    ±30°
    ±3°00’
    Zbieżność indywidualna kółGłowice pomiarowe
    Ekrany zbieżności
    ±15°
    ±1°30’
    Kąt pochylenia kołaGłowice pomiarowe±30°
    Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicyGłowice pomiarowe±30°
    Kąt pochylenia osi zwrotnicyGłowice pomiarowe±30°
    Kąt przesunięcia kół przednich Głowice pomiarowe±15°
    Kąt przesunięcia kół tylnych Ekrany zbieżności±1°30’
    Kąt nierównoległość osi±16°30’
    Śladowość kółEkrany główne ±400 mm

    Zakres stosowania przyrządu

    • Rozstaw kół badanych pojazdów                           1000 – 2500 mm
    • Rozstaw osi badanych pojazdów                            od 2500 mm
    • Średnica obręczy kół badanych pojazdów        od 11” do 25” (opcja 28”)
    • Dopuszczalny nacisk koła na obrotnicę              57,50 kN