
Ofertageometria



G-TRUCK
-
COMES G-Truck jest komputerowym przyrządem CCD do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o dmc pow. 3,5, umożliwiającym pomiar samochodów ciężarowych, autobusów, przyczep i naczep, posiadających obręcze w zakresie średnic 11’” do 25” (28”). G-Truck umożliwia pomiar pomiarów pojazdów zarówno dwu- jak i wieloosiowych.
Urządzenie posiada 2 aktywne głowice pomiarowe.
COMES G-Truck jest urządzeniem wykonującym pomiary względem osi symetrii ramy pojazdu, która to oś dla pojazdów ciężarowych, autobusów, przyczep i naczep jest podstawowym elementem nośnym ich podwozi.
Komunikacja głowic z w komputerem oraz zasilanie głowic odbywa się bezprzewodowo.
Urządzenie posiada certyfikat dopuszczający do stosowania na Stacjach Kontroli Pojazdów.
COMES G-Truck jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce. -
- Kompletne, komputerowe urządzenie CCD do pomiarów geometrii kół i osi pojazdów o dmc pow. 3,5t
- Głowice pomiarowe wyposażone m.in. w elektroniczne dwuosiowe inklinometry do pomiarów kątów pionowych oraz wysokiej rozdzielczości czujniki/kamery CCD do pomiarów kątów zbieżności.
- Każdy zespół pomiarowy wyposażony dodatkowo w laser, który pozwala kierować silne i skupione wiązki na ekrany pomiarowe.
- Akumulatorowe (bezprzewodowe) zasilanie zespołów pomiarowych.
- Bezprzewodowa komunikacja radiowa między zespołami pomiarowymi i jednostką centralną.
- Program pomiarowy na PC, wyświetlający na ekranach regulacji parametry mierzone w czasie rzeczywistym, tworzący raporty pomiarowe oraz pozwalający na archiwizację wyników pomiarów.
- Duża praktyczność urządzenia poprzez możliwość zastosowania przenośnego komputera typu laptop, który zapewnia wizualizację wyników pomiarów w każdym dowolnym miejscu w okolicy badanego pojazdu.
- Mobilna szafkę umożliwiająca łatwe przemieszczanie urządzenia.
- Głowice pomiarowy posiadające ergonomiczny uchwyt, ułatwiający montaż i przenoszenie.
- Możliwość zastosowania nadstawki na monitor.
- Możliwość użytkowania urządzenia w warsztacie lub Stacji Kontroli Pojazdów.
COMES G-Truck jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.
Urządzenie posiada certyfikat ITS (nr Z15/023/23), potwierdzający możliwość stosowania urządzenia na SKP.
Urządzenie G-Truck umożliwia pomiar następujących parametrów:
- zbieżność całkowita
- zbieżność indywidualna kół
- kąta pochylenia kół
- kąta pochylenia osi zwrotnicy dla kół osi przedniej
- kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy dla kół osi przedniej
- różnicy kątów skrętu kół dla osi przedniej
- maksymalnego kąta skrętu kół osi przedniej
- kąta przesunięcia kół (danej osi) – nieprostopadłości osi kół do osi symetrii ramy
- kąta nierównoległości osi pojazdu
- śladowości kół (przestawienia bocznego kół danej osi)
-
Wyposażenie urządzenia COMES G-Truck * Ilość Głowice pomiarowe bezprzewodowe z kamerami CCD 2 Moduł sterujący (do współpracy głowic z PC) 1 Uchwyty mocujące głowice na obręczach kół wraz z kompensatorami 2 Ekrany na koła tylne z zawiesiami 2 Liniały pomiarowe kompletne 2 kpl - Wysięgniki 4 - Łącznik wysięgników 2 - Ekrany główne 4 - Ekrany zbieżności 2 Mechanizm samocentrujący 2 kpl - Wieszaki pionowe długie z elementami mocującymi do ramy 4 - Wieszaki pionowe krótkie z elementami mocującymi do ramy 4 - Wieszaki magnetyczne 4 - Zawiesie do mocowania na naczepie 1 - Zawiesie do mocowania na przyczepie 1 Blokada kierownicy 1 Blokada pedału hamulca 1 Obrotnice 2 Płyty wyrównujące pod koła tylne 2 Szafka jezdna 1 Oprogramowanie na PC 1 Instrukcja obsługi 1 Laptop / zestaw PC 1 kpl * Wyposażenie zależne od kompletacji / zamówienia
Podstawowe zakresy pomiarowe
Parametr Pomiar przy użyciu Zakres pomiarowy Zbieżność całkowita Głowice pomiarowe
Ekrany zbieżności±30°
±3°00’Zbieżność indywidualna kół Głowice pomiarowe
Ekrany zbieżności±15°
±1°30’Kąt pochylenia koła Głowice pomiarowe ±30° Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy Głowice pomiarowe ±30° Kąt pochylenia osi zwrotnicy Głowice pomiarowe ±30° Kąt przesunięcia kół przednich Głowice pomiarowe ±15° Kąt przesunięcia kół tylnych Ekrany zbieżności ±1°30’ Kąt nierównoległość osi ±16°30’ Śladowość kół Ekrany główne ±400 mm Zakres stosowania przyrządu
- Rozstaw kół badanych pojazdów 1000 – 2500 mm
- Rozstaw osi badanych pojazdów od 2500 mm
- Średnica obręczy kół badanych pojazdów od 11” do 25” (opcja 28”)
- Dopuszczalny nacisk koła na obrotnicę 57,50 kN