Ofertageometria
G-CAR 4.0
-
COMES G-Car 4.0 jest komputerowym przyrządem CCD do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o dmc do 3,5t. Urządzenie umożliwia pomiar samochodów osobowych oraz samochodów dostawczych.
Urządzenie posiada 4 głowice pomiarowe: 2 głowice aktywne oraz 2 głowice pasywne. Głowice aktywne wykorzystują technologię pomiarową opartą m.in. na 4 kamerach CCD. Komunikacja głowic z w komputerem oraz zasilanie głowic odbywa się bezprzewodowo.
COMES G-Car 4.0 jest urządzeniem wykonującym pomiary względem geometrycznej osi jazdy pojazdu.
Istnieje możliwość rozbudowy urządzenia G-Car 4.0 do wersji G-Car 8.0.
Urządzenie posiada certyfikat dopuszczający do stosowania na Stacjach Kontroli Pojazdów.
COMES G-Car 4.0 jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce. -
• Kompletne, komputerowe urządzenie CCD do pomiarów geometrii kół i osi pojazdów o dmc do 3,5t.
• Głowice pomiarowe wyposażone m.in. w elektroniczne dwuosiowe inklinometry do pomiarów kątów pionowych oraz wysokiej rozdzielczości czujniki/kamery CCD do pomiarów kątów poziomych pojazdu.
• Akumulatorowe (bezprzewodowe) zasilanie zespołów pomiarowych.
• Bezprzewodowa komunikacja radiowa między zespołami pomiarowymi i jednostką centralną.
• Uchwyty kół umożliwiające montaż na obręczach o zakresie średnic od 11’” do 25”.
• Intuicyjny program pomiarowy na PC, prowadzący obsługującego krok po kroku oraz:
– wyświetlający na ekranach cały proces pomiarów i regulacji, przedstawiający parametry mierzone w czasie rzeczywistym, tworzący raporty pomiarowe oraz pozwalający na archiwizację wyników pomiarów,
– przedstawiający wyniki w sposób tabelaryczny oraz graficzny, obrazujący w czytelny sposób ustawienie kół i osi pojazdu,
– generujący protokół pomiarowy, który zawiera dane klienta i pojazdu, dane fabryczne, jak również dane przed i po regulacji,
– posiadający – do wyboru – 3 tryby pracy, umożliwiające optymalizację czasu pracy i skonfigurowanie czynności pomiarowych pod potrzeby obsługującego,
– posiadający funkcję regulacji zbieżności przy skręconych i przy odciążonych (uniesionych) kołach,
– posiadający obszerną bazę danych zgodną z danymi Auto-Data.
• Kompensacja bicia kół odbywa się poprzez obrót uniesionych kół.
• Duża praktyczność urządzenia poprzez możliwość zastosowania przenośnego komputera typu laptop, który zapewnia wizualizację wyników pomiarów w każdym dowolnym miejscu w okolicy badanego pojazdu.
• Mobilna szafkę umożliwiająca łatwe przemieszczanie urządzenia, stanowisko ścienne lub stojak (do wyboru).
• Głowice pomiarowy posiadające ergonomiczny uchwyt, ułatwiający montaż i przenoszenie.
• Możliwość pomiarów pojazdów o rozstawie osi do 5 metrów.
• Możliwość zastosowania nadstawki na monitor.
• Możliwość użytkowania urządzenia zarówno na stanowisku kanałowym jak i podnośniku diagnostycznym, w warsztacie lub Stacji Kontroli Pojazdów.Urządzenie G-Car 4.0 posiada takie same możliwości pomiarowe jak G-Car 8.0. Różnica polega na tym, że w przypadku G-Car 8.0 pomiar wszystkich parametrów mierzonych odbywa się jednocześnie, natomiast dla G-Car 4.0 najpierw odbywa się pomiar i regulacja osi tylnej, a dopiero potem pomiar i regulacja osi przedniej. Dodatkowo czas pomiaru dla wersji G-Car 8.0 jest krótszy niż dla G-Car 4.0.
Istnieje możliwość rozbudowy urządzenia G-Car 4.0 do wersji G-Car 8.0, co jest bardzo praktycznym, a jednocześnie unikatowym rozwiązaniem.
COMES G-Car 4.0 jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.
Urządzenie posiada certyfikat ITS (nr Z15/022/23), potwierdzający możliwość stosowania urządzenia na SKP.
Urządzenie G-Car 4.0 umożliwia pomiar następujących parametrów:
• zbieżność całkowita
• zbieżność indywidualna kół
• różnica zbieżności
• kąt pochylenia kół
• różnica kąta pochylenia kół
• kąt pochylenia osi zwrotnicy kół osi przedniej
• kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy kół osi przedniej
• różnica kątów skrętu kół osi przedniej
• maksymalny kąt skrętu kół osi przedniej
• odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii / śladowość kół
• wzdłużne przesunięcie kół osi przedniej i tylnej
• boczne przesunięcie kół dla strony lewej i prawej
• nierównoległość osi / różnica rozstawu osi pojazdu -
Wyposażenie urządzenia COMES G-Car 4.0 * Ilość Głowice pomiarowe bezprzewodowe aktywne 2 Głowice pomiarowe bezprzewodowe pasywne 2 Moduł sterujący (do współpracy głowic z PC) 1 Uchwyty mocujące głowice na obręczach kół zakres 11”-25" 4 Blokada kierownicy 1 Blokada pedału hamulca 1 Obrotnice 2 Płyty rozprężna pod koła tylne 2 Szafka jezdna 1 oprogramowania na PC 1 Instrukcja obsługi 1 Laptop / zestaw PC 1 kpl Nadstawka na monitor 1 * Wyposażenie zależne od kompletacji / zamówienia
Podstawowe zakresy pomiarowe
Parametr Zakres pomiarowy Zbieżność całkowita ±30° Zbieżność indywidualna kół ±15° Kąt pochylenia koła ±30° Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy ±30° Kąt pochylenia osi zwrotnicy ±30° Odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii ±15° Wzdłużne przesunięcie kół (oś przednia / oś tylna) ±15° Nierównoległość osi ±30° Zakres stosowania przyrządu
- Rozstaw kół badanych pojazdów 1000 – 2500 mm
- Rozstaw osi badanych pojazdów 1000 – 4700 mm
- Średnica obręczy kół badanych pojazdów od 11” do 25”
- Dopuszczalny nacisk koła na obrotnicę 10 kN