logo comes
Powrót

Ofertageometria

G-CAR 4.0

  • COMES G-Car 4.0 jest komputerowym przyrządem CCD do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o dmc do 3,5t. Urządzenie umożliwia pomiar samochodów osobowych oraz samochodów dostawczych.
    Urządzenie posiada 4 głowice pomiarowe: 2 głowice aktywne oraz 2 głowice pasywne. Głowice aktywne wykorzystują technologię pomiarową opartą m.in. na 4 kamerach CCD. Komunikacja głowic z w komputerem oraz zasilanie głowic odbywa się bezprzewodowo.
    COMES G-Car 4.0 jest urządzeniem wykonującym pomiary względem geometrycznej osi jazdy pojazdu.
    Istnieje możliwość rozbudowy urządzenia G-Car 4.0 do wersji G-Car 8.0.
    Urządzenie posiada certyfikat dopuszczający do stosowania na Stacjach Kontroli Pojazdów.
    COMES G-Car 4.0 jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.

  • • Kompletne, komputerowe urządzenie CCD do pomiarów geometrii kół i osi pojazdów o dmc do 3,5t.
    • Głowice pomiarowe wyposażone m.in. w elektroniczne dwuosiowe inklinometry do pomiarów kątów pionowych oraz wysokiej rozdzielczości czujniki/kamery CCD do pomiarów kątów poziomych pojazdu.
    • Akumulatorowe (bezprzewodowe) zasilanie zespołów pomiarowych.
    • Bezprzewodowa komunikacja radiowa między zespołami pomiarowymi i jednostką centralną.
    • Uchwyty kół umożliwiające montaż na obręczach o zakresie średnic od 11’” do 25”.
    • Intuicyjny program pomiarowy na PC, prowadzący obsługującego krok po kroku oraz:
    – wyświetlający na ekranach cały proces pomiarów i regulacji, przedstawiający parametry mierzone w czasie rzeczywistym, tworzący raporty pomiarowe oraz pozwalający na archiwizację wyników pomiarów,
    – przedstawiający wyniki w sposób tabelaryczny oraz graficzny, obrazujący w czytelny sposób ustawienie kół i osi pojazdu,
    – generujący protokół pomiarowy, który zawiera dane klienta i pojazdu, dane fabryczne, jak również dane przed i po regulacji,
    – posiadający – do wyboru – 3 tryby pracy, umożliwiające optymalizację czasu pracy i skonfigurowanie czynności pomiarowych pod potrzeby obsługującego,
    – posiadający funkcję regulacji zbieżności przy skręconych i przy odciążonych (uniesionych) kołach,
    – posiadający obszerną bazę danych zgodną z danymi Auto-Data.
    • Kompensacja bicia kół odbywa się poprzez obrót uniesionych kół.
    • Duża praktyczność urządzenia poprzez możliwość zastosowania przenośnego komputera typu laptop, który zapewnia wizualizację wyników pomiarów w każdym dowolnym miejscu w okolicy badanego pojazdu.
    • Mobilna szafkę umożliwiająca łatwe przemieszczanie urządzenia, stanowisko ścienne lub stojak (do wyboru).
    • Głowice pomiarowy posiadające ergonomiczny uchwyt, ułatwiający montaż i przenoszenie.
    • Możliwość pomiarów pojazdów o rozstawie osi do 5 metrów.
    • Możliwość zastosowania nadstawki na monitor.
    • Możliwość użytkowania urządzenia zarówno na stanowisku kanałowym jak i podnośniku diagnostycznym, w warsztacie lub Stacji Kontroli Pojazdów.

    Urządzenie G-Car 4.0 posiada takie same możliwości pomiarowe jak G-Car 8.0. Różnica polega na tym, że w przypadku G-Car 8.0 pomiar wszystkich parametrów mierzonych odbywa się jednocześnie, natomiast dla G-Car 4.0 najpierw odbywa się pomiar i regulacja osi tylnej, a dopiero potem pomiar i regulacja osi przedniej.  Dodatkowo czas pomiaru dla wersji G-Car 8.0 jest krótszy niż dla G-Car 4.0.

    Istnieje możliwość rozbudowy urządzenia G-Car 4.0 do wersji G-Car 8.0, co jest bardzo praktycznym, a jednocześnie unikatowym rozwiązaniem.  

    COMES G-Car 4.0 jest urządzeniem zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce.

    Urządzenie posiada certyfikat ITS (nr Z15/022/23), potwierdzający możliwość stosowania urządzenia na SKP.  

    Urządzenie G-Car 4.0 umożliwia pomiar następujących parametrów:
    • zbieżność całkowita
    • zbieżność indywidualna kół
    • różnica zbieżności
    • kąt pochylenia kół
    • różnica kąta pochylenia kół
    • kąt pochylenia osi zwrotnicy kół osi przedniej
    • kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy kół osi przedniej
    • różnica kątów skrętu kół osi przedniej
    • maksymalny kąt skrętu kół osi przedniej
    • odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii / śladowość kół
    • wzdłużne przesunięcie kół osi przedniej i tylnej
    • boczne przesunięcie kół dla strony lewej i prawej
    • nierównoległość osi / różnica rozstawu osi pojazdu

  • Wyposażenie urządzenia COMES G-Car 4.0 *Ilość
    Głowice pomiarowe bezprzewodowe aktywne2
    Głowice pomiarowe bezprzewodowe pasywne2
    Moduł sterujący (do współpracy głowic z PC)1
    Uchwyty mocujące głowice na obręczach kół zakres 11”-25"4
    Blokada kierownicy1
    Blokada pedału hamulca1
    Obrotnice2
    Płyty rozprężna pod koła tylne2
    Szafka jezdna1
    oprogramowania na PC1
    Instrukcja obsługi1
    Laptop / zestaw PC1 kpl
    Nadstawka na monitor1

    * Wyposażenie zależne od kompletacji / zamówienia

  • Podstawowe zakresy pomiarowe

    ParametrZakres pomiarowy
    Zbieżność całkowita ±30°
    Zbieżność indywidualna kół±15°
    Kąt pochylenia koła±30°
    Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy±30°
    Kąt pochylenia osi zwrotnicy±30°
    Odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii±15°
    Wzdłużne przesunięcie kół (oś przednia / oś tylna)±15°
    Nierównoległość osi ±30°

    Zakres stosowania przyrządu

    • Rozstaw kół badanych pojazdów                           1000 – 2500 mm
    • Rozstaw osi badanych pojazdów                            1000 – 4700 mm
    • Średnica obręczy kół badanych pojazdów        od 11” do 25”
    • Dopuszczalny nacisk koła na obrotnicę              10 kN